Welkom op de website van het GVRM
Toegang voor Leden
Dit menu is voor het ledendeel van de site van het Genootschap voor risicomanangement. De inhoud kunt u alleen lezen door lid te worden. Bent u al lid dan kunt u via onderstaand menu alle inhoud voor leden lezen.

ERM 1.3

Werkgroep 1:   Waardegeneratie

1.3 Studiegroep ‘Enterprise Risk Management’(ERM)

Trekker Lourens van der Linden
Duwer Chris Ravensbergen

Leden:
GvRM Peter van Donk Canon Europe LTD
GvRM Johan van Houten Deloitte Risk Services
GvRM Collega Johan van Houten Deloitte Risk Services

Gast Teun Grasmeijer Risk2View B.V.
Gast Louis Koehorst Achmea
Gast Lizanne Vroom Rm Innovation lab
Student

Uitgangspunt studiegroep
Doel van de studiegroep is o.a. om te onderzoeken wat de PRO’s en Contra’s van ERM zijn. Vraag is wanneer ERM wel/niet geschikt is om als model te gebruiken. We streven er naar om tot een vereenvoudigde ERM-opzet te komen en hierbij de voordelen van ERM zo goed mogelijk te benutten. Op 8 september 2015 gaat de studiegroep van start. Tijdens de eerste bijeenkomst zal uitgebreid aandacht worden besteed aan het formuleren van de centrale vraag en de deelvragen van het te houden onderzoek.

1.4 Risicomanagement in de financiële dienstverlening
Trekker: Chris Ravensbergen
Duwer: Lourens van der Linden

Leden:
GvRM André van Brunschot V. Brunschot Verzekeringen & RM
GvRM
GvRM Micha Knippels IAK

Gast Guus de Jonge Hoffelijk Financieel
Gast Klaas Rijpsma Rabobank Nederland
Gast Erik v.d. Crommenacker Nationale Nederlanden
Student

Uitgangspunt studiegroep
Doel van de studiegroep is o.a. om te onderzoeken wat de meerwaarde van risicomanagement is voor financiële dienstverleners. Aangetoond moet worden wanneer het zinvol en niet zonvol is, om risicomanagement op een gestructureerde wijze te hanteren. Een andere vraag is hoe risicomanagement het beste binnen bedrijven/organisaties kan worden geïmplementeerd.
Op 8 september 2015 gaat de studiegroep van start. Tijdens de eerste bijeenkomst zal uitgebreid aandacht worden besteed aan het formuleren van de centrale vraag en de deelvragen van het te houden onderzoek.